V kategorii „Nejlepší ilustrace a jejich použití“ se na třetím místě umístila retro kampaň Shell Heritage, se kterou se mohli zákazníci setkávat na čerpacích stanicích od listopadu loňského roku. Kampaň startovala přesně po 30 letech od otevření úplně první čerpací stanice Shell na československém trhu. Námět ilustrací zároveň získal speciální cenu za nápad v kategorii Zvláštní ocenění.

Více než 100 let historie společnosti Shell bylo zhmotněno do série šesti keramických hrníčků, na kterých byla vyobrazena dobová loga společnosti a jejích divizí jako Shell Motor Oil či AeroShell. Zákazníci si tak během 10 týdnů mohli ke svým nákupům na čerpacích stanicích odnést také unikátní designový kousek s emocí retro období.
„Naše společnost se neustále rozvíjí, inovuje a postupuje. V této kampani jsme se však ohlédli za naší bohatou historií a připomněli si cestu, kterou jsme za ta léta ušli,“ vysvětlila důvody vzniku retro kampaně Jana Voštinárová, manažerka korporátní komunikace Shell.

Součástí komunikační kampaně Shell Heritage byly také originální retro vizuály, které zobrazují motorismus, módu a životní styl z poloviny minulého století. Za jejich výtvorem stojí český ilustrátor Jan Henke, který se podílel také na samotném designu kolekce hrníčků.

Autorem kampaně je česká reklamní agentura VCCP a zhotovitelem keramických hrnků je firma Reda.